Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden Mardy’s Nail Shop ( Webwinkelkeur )

Inhoudsopgave:
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 - Betaling
Artikel 13 – Klachten regeling
Artikel 14 - Geschillen
Artikel 15 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn
handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
3. Dag: kalenderdag;
4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of
diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid.
5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om
informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige
raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt .
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de
overeenkomst op afstand .
7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en op afstand aan consumenten
aanbied .
8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer
georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten , tot en met het sluiten van de
overeenkomst uitsluitend gebruikt gemaakt wordt van een of meer technieken voor
communicatie op afstand .

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Mardy`s Nail Shop
Nootweg 89 A
1231 CS Loosdrecht
Telefoon : 035-5822614
E-mailadres : info@mardymakeupshop.nl
KvK-nummer: 73548464
Btw-identificatienummer: NL859571282B01

Openingstijden winkel :
Woensdag t/m Zaterdag van 10.00 t/m 16.00 uur

Artikel 3 - Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 - Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst . De ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven van kleuren exact overeen- komen met de echte kleuren van de producten.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 - De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan.
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
e. iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende
beschikbaarheid van de betreffende producten .

Artikel 6 – Herroepingsrecht - Bedenktijd
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument.
2. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
3. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking zodanig heel laten dat het artikel weer kan worden ingepakt in de originele verpakking.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft zal de ondernemer dit bedrag binnen 14 dagen terug betalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier in goede staat.
3. De terug gezonden producten moeten in de originele verpakking zitten en geen defect vertonen.
4. De consument is verantwoordelijk voor de retourzending. De retourzending dient goed ingepakt en genoeg gefrankeerd te zijn.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
1. Producten die te maken hebben met hygiëne, zoals nagellak, gelpolish, acryl, gel artikelen , vloeistoffen , nagel vijlen die niet verpakt zijn , acryl artikelen en penselen.
2. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.
3. Speciaal voor consument bestelde producten.
4. TapParfum

Artikel 9 - De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 10 – Conformiteit en garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
4. Op alle elektronische producten van Semilac zit twee jaar garantie en de overige elektronische producten zit één jaar garantie (hetzij anders aangegeven op de website van Mardy`s Nail Shop). Bij de uv-lampen geldt de garantie alleen voor het apparaat zelf, niet voor de lampen. Op koffers/trolleys/tassen zit geen garantie. Alle defecte producten welke binnen de garantie vallen kan de klant aan Mardy`s Nail Shop retourneren met een kopie van de factuur/kassabon en in de originele verpakking met alle toebehoren. De (eventuele) verzendkosten van de retourzending komen voor rekening van de klant. De producten worden binnen 14 werkdagen gerepareerd of door ons vervangen door een nieuw exemplaar. Zonder factuur en/of zonder originele verpakking en/of zonder toebehoren kan de klant geen beroep doen op de garantie. Als de klant zelf het product heeft geprobeerd te repareren of dit elders heeft laten doen vervalt de garantie eveneens.
5. Als u een nieuw apparaat ontvangt nadat uw apparaat kapot is gegaan, gaat de garantie niet opnieuw in. Als u bijvoorbeeld een freesmachine heeft met 2 jaar garantie en na een jaar gaat deze kapot en wordt vervangen dan heeft u op het vervangende toestel nog 1 jaar garantie.
6. Vanaf het moment van aankoop biedt Melano 24 maanden garantie op haar sieraden voor fabricagefouten, voor zover dwingend recht zich daartegen niet verzet. Ook biedt Melano 6 maanden garantie op de plating van sieraden, tenzij de gebruiksinstructies niet goed in acht genomen zijn.

Binnen de garantie van 24 maanden vallen de volgende omstandigheden:
- Breuk van het sieraad door productiefouten, uitgezonderd breuk van zirkonia en/of edelstenen;
- een gebroken sluiting van een armband of ketting;
- slechte pasvorm of verlies van de zetting door een slechte schroefdraad;
- verlies van een steentje uit de zetting door een productiefout.
Binnen de garantie van 6 maanden vallen de volgende omstandigheden:
- Aantasting en/of verkleuring van de plating wanneer de gebruiksinstructies goed in acht zijn genomen. Wanneer de gebruiksinstructies niet goed in acht zijn genomen en bijvoorbeeld handen gewassen zijn met de ringen en hierdoor verkleuring is ontstaan, vervalt de garantie direct.

Er wordt geen garantie gegeven wanneer:
- Er geen aankoopbewijs aanwezig is;
- sieraden abnormale tekenen van slijtage vertonen (deuken of vervorming);
- steentjes verloren zijn ondanks dat de schroefdraad niet defect is;
- sieraden door iemand anders dan een Melano medewerker zijn gerepareerd en/of bewerkt;
- sieraden verloren of gestolen zijn;
- verkleuring is ontstaan door een hoge zuurgraad van de huid;
- verkleuring is ontstaan door handen wassen.

Artikel 11 - Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten .
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 5 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 5 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden .
4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument . Voor het transport ligt de verantwoordelijkheid bij PostNL.

Artikel 12 - Betaling
De Betaling geschied vooraf , voordat de goederen worden verstuurd , betaling gebeurd door middel van Ideal Nederland , SofortBanking/DirectBanking , Bankcontant/Mistercash voor België .
Na dat u de mail heeft ontvangen met `Betaald` kan de bestelling niet meer aangepast worden.

Artikel 13 - Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten 5 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer , nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd .
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost , ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillen regeling.
5. Bij klachten dient de consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer , Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting
Webwinkelkeur ( www.webwinkelkeur.nl ) , deze zal gratis bemiddelen .Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden , heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht door Stichting GeschilOnline ( www.geschilonline.com ) te laten behandelen , de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie.. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk
anders aangeeft .
7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar
keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 14 - Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en consument waarop deze algemene voorwaarde
betrekking hebben , is uitsluitend Nederland recht van toepassing, ook indien de consument
woonachtig is in het buitenland .



(Download de Algemene voorwaarden als PDF bestand.)
© 2010 - 2024 Mardy's Nail Shop | sitemap | rss